top of page
  • Writer's pictureEL Callejero

מדריד - אופציה למסלול יומי

Updated: Mar 19, 2022

מדריד הבירה של ספרד כחלק מהסיורים שביצעתי לבדי בעיר, התרשמתי מיופיה של העיר. המלצה שערכתי לסיור בין מספר ימים או יום אחד בלבד, תלוי בחלוקה שלכם. Puerta del Sol - כיכר סול

הכיכר המרכזית בעיר שמשם אפשר להתחיל את הסיור היומי. בכיכר יש את El Corte Inglés מרכז מסחרי מאוד גדול שבקומה התחתונה יש סופרמארקט. כמו כן, בתוך ה El Corte Inglés יש כניסה לתחנת המטרו Sol, דרכה אפשר להגיע לכל אחד מהאתרי הביקור הבאים.

ממולץ לבקר באזור המזרחי של העיר להתחיל את הסיור מאזור פאורטה דל סול Puerta del Sol, במרכז הכיכר נמצא פסל של קרלוס ה-3 (רכוב על סוס) מי שהיה מלך ספרד (בין השנים 10/08/1759- 14/12/1788), מוכר גם כ "ראש העיר הגדול של מדריד" ומי שאחראי לשינוי הגדול של מדריד.


מול הפסל נמצא בית הדואר החדש Real casa de correos ובגג המבנה נמצא שעון El reloj de la casa, מגדל השעון (מוכר בספרד כשבערב שנה אזרחית החדשה - Las Campanadas ערוצי טלוויזיה שונים מצלמים אותו במהלך השידור).


סמוך לכניסה לבית הדואר על אחת הבלטות ברצפה מופיע אבן דרך של קילומטר אפס - Kilómetro cero מנקודה זו יוצאים רחובות ושדרות לכל הכיוונים. בכל אחד מהרחובות האלה מספור הבתים מתחיל מהצד הקרוב יותר אל כיכר פוארטה דל סול, כך גם ביתר הרחובות במדריד.

אפשרויות לתחילת סיור:

תחילת המסלול לכיוון אזור ארמון המלך Palacio Real (פאלסיו ריאל), הליכה דרך רחוב מאיור - Calle Mayor, עוברים בדרך בפלאסה מאיור Plaza Mayor (כיכר מאיור מאוד מפורסמת, מבנה הכיכר מרובע סגור עם כניסות שונות מרחובות צדדים, ניתן לזהות אותו כאשר הבניינים בצבע אדום בורדו עם גוון חום). במרכז הכיכר נמצא פסלו של המלך פליפה ה-3 (מלך ספרד בשנים 1598-1621) רכוב על סוס. (של הפסל האיטלקי חואן דה בולוניה).

ברחוב מאיור נמצא גם שוק סאן מיגל Mercado de San Miguel (מרקאדו דה סאן מיגל),שוק ססגוני עם סוגי אוכל, בעיקר מאכלי ים, השוק עצמו מקורה, שווה לבקר בו! מזכיר את שוק בוקרייה שנמצא בברצלונה.

ארמון המלך




בהמשך הרחוב עוברים ליד פלאסה דה לה ווייה Plaza de La Villa כיכר קטנה, בהיקף של הכיכר ניצבים שלושה מבנים בעלי חשיבות היסטורית, שנבנו ונוספו לכיכר במאות שונות. ממשיכים לצומת שמובילה לרחוב באיילן (Bailén) ששם ממוקם פאלסיו ריאל Palacio Real - ארמון המלך, ניתן לבקר בארמון המלך ולערוך סיור התשלום מתבצע בכניסה לארמון. בצד ימין של הארמון נמצאת פלאסה דה אוריינטה Plaza de Oriente - כיכר אוריינטה (כיכר ממש קטנה עם פסל של מלך ספרד פליפה ה-5).



בצידו השמאלי של הארמון נמצא גן קאמפו דל מורו Campo del Moro, הכניסה לגן דרך רחוב סגובייה Segovia שהוא ההמשך של רחוב מאיור או בהמשך של רחוב באיילן Calle de Bailén שניתן לבקר בגני סאבטיני Los jardines de Sabatini. כאשר ממשיכים במעלה הרחוב כדאי לעבור בפלאסה דה אספנייה Plaza de España - כיכר אספנייה. בתוך הכיכר נמצא פסל של דוחן קיחוטה דל לה מנצ'ה עם סאנצ'ו פאנסה מספר של דון קיחוטה מאת מיגל דה סרוונטס כדאי לערוך סיור קצר בכיכר. ממש צמוד לכיכר בהמשך של רחוב באיילן Calle de Bailén נמצא פארק גדול בשם רוסלדה דל אואסטה Rosaleda del parque del Oeste (פארק רוסלדה המערבית). בתוך הפארק נמצא מקדש דבוד Templo de Debod הוא מקדש מצרי עתיק שהועתק למדריד. המקדש נבנה במקור כ-15 קילומטרים דרומה מאסואן, בדרום מצרים. בתחילת המאה ה-2 לפנה"ס החל אדיקלאמאני, המלך של מרואה, בבניית חדר תפילה קטן המוקדש לאל אמון. פארק של אואסטה Parque de Oeste (הפארק המערבי) נמצא צמוד אליו שווה לבקר, צמוד לפארק יש תחנת מטרו (למי שמתעייף) מחזיר אותנו לכיכר סול או לתחנה שנמצאת בגראן וויה Gran Vía או בפלאסה קאייאו Plaza del Callao. מתחילים מכיכר סול לכיוון ועוברת דרך הפסל של הדב עם פרי המדרוניו El Oso y el Madroño (דב שמתפס על עץ המדרוניו), משם ממשיכים ברחוב אלקלה Calle de Alcalá המשך הרחוב של אלקלה מתמזג עם רחוב גראן ווייה, ניתן לעבור דרך רחוב סאן חרונימו במקביל לרחוב אלקלה.

מקום עצירה ראשון כיכר סיבלס Plaza de Cibeles  - מזרקת סיבלס הממוקמת במרכז הכיכר, מציגה את סיבלס Cibeles (קיבלה), האלה האם בדת הפריגית, יושבת במרכבה רתומה לשני אריות ששומרים עליה משני הצדדים. המזרקה נבנתה בימיו של המלך קרלוס השלישי במשך חמש שנים, מ-1777 עד 1782. מול כיכר סיבלס נמצא בניין העירייה Palacio de Cibeles ארמון מלכותי בצבע לבן (בעבר הוא נקרא בשם Palacio de Comunicaciones היה מבנה של בית הדואר הראשי).

בהמשך עוברים ברחוב פאסו דל פראדו Paseo del Prado ששם נמצא מוזיאן פראדו Museo del Prado, ליד נמצא אנדרטת ה-2 במאי לזכר הקורבנות של מלחמת העצמאות, וכיכר נפטון Plaza de Neptuno והגנים הבוטנים Los jardines botánicos. הגנים הבוטנים.




מקום עצירה שני בהמשך הרחוב עוברים לכיוון פארק דל רטירו, (מאוד מומלץ להיכנס לפארק). כניסה לParque el Retiro

בתוך הפארק נמצא ארמון הקריסטל Palacio de Cristal (פאלסיו דה קריסטל)

האגם עם פסל של המלך אלפונסו ה-12

בסיום הסיור עוברים ביציאה של רחוב אלקלה שממול נמצא שער אלקלה - Puerta de Alcalá גדול ומשם תחנת מטרו צמודה.

מקומות נוספים:

בית הנבחרים של ספרד - El congreso de los diputados, נמצא ברחוב פלאזה זה לוס קורטס Plaza de Los Cortes ההגעה אליו מרחוב Paseo del Prado,

בכניסה הראשית נציבים 2 פסלים של אריות, שכל אחת מהם פונה לכיוון אחר.

השער הכניסה הראשי של הקונגרס נפתח כאשר המלך מגיעה, חברי בית הנבחרים נכנסים דרך שער צדדי.


מוזיאון ריינה סופיה - Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía

היה בית החולים הראשי של מדריד, שופץ ונפתח מחדש ב 1992.

בשעות הערב הכניסה חינם בין השעות 19:00-21:00, יש לבדוק מול אתר האינטרנט של המוזאיון, משתנה בהתאם לחגים מקומיים.

מוזיאון פראדו - El Museo del Prado

נמצא סמוך לרחוב Prado


שוק אל רסטרו - Mercado El Rastro

שוק פשפשים מאוד מפורסם פתוח בימי ראשון בבוקר בלבד בשעות 09:00-15:00, השוק הוא לא רק דברי יד שנייה.

הגעה לשוק - יש לרדת בתחנת Lavapiés, ומשם הליכה של כ-10 דקות עד השוק.

כמו כן ממולץ לבקר בשכונת לה לטינה.


332 views0 comments
bottom of page