top of page
  • Writer's pictureEL Callejero

Los Bunkers del Carmelo הבונקר של הכרמלו


הבונקר או סוללות הנ"מ בברצלונה נמצאת ברכס אל טורו דה לה רובירה El Túro de la Rovira בשכונת אל כרמלו. במהלך מלחמת האזרחים הספרדית שהתרחשה בין השנים 1936-1939 ברצלונה הופצצה מהאויר במשך כמעט שנתיים על יידי הכוחות הפאשיטים. על מנת להגן על האזור מפני הפצצות המטוסים של הכוחות הפאשיסטים האטילקים, כוחות ההגנה של הממשל הרפבוליקני החליט להקים סוללות תותחים שהוצבו על רכס ההר. התכנון הראשוני היה למקם 2 תותחים נגד מטוסים, אך בסופו של דבר ב 1938 הוחלט להתקין 4 תותחי Vickers-ויקרס 105 מ"מ. בין ה 25-26/01 בשנת 1939, השביתו כוחות הצבא הרפובליקני את התותחים אך לא הוציאו אותם משם ולמעשה כל הסוללות נשארו נטושות.



לאחר המחלמה החלה התיישבות באזור ולמעשה הוקמה שכונת צריפים שכונתה לוס קאניונס Los Cañones (התותחים), עקב עזיבת הכוחות את המקום, התושבים הראשונים ניצלו את המבנים שנותרו כמו חדרי הפיקוד, חדרי הקצינים והמעונות כיסודות להקמת הצריפים הראשונים במקום. בשכונת אל קאן בארו El Can Baró, היו 3 אזורים שונים של מבני צריפים: לוס קאניונס Los Cañones (לוס בונקרס דל כרמלו - Los Bunkers del Carmelo), ריימון קאסיאס Raimon Casillas ופרנסיסקו אלגרה. המחייה בצריפים האלו היו תת אנושיים, ללא מים זורמים, חשמל, ביוב ואיסוף אשפה, תוכנית לפתיחו האזור התחילה למעשה ב 1940 על מנת להקים פארק עירוני ולמעשה זה היה אזור חופשי, למעט הצריפים שנבנו בצורה לא חוקית ב 1953. המאבק לבניית מבנים חדשים על השכונות הצריפים נשמך עד 1990, כאשר הצריפים האחרונים של רחוב פרנסיסקו אלגרה Calle Francisco Alegre נהרסו.


כיום הבונקר משמש כאתר היסטורי ואף אחד החדרים הוסף לחדר הסברה על ההיסטוריה של המקום, ואזור סוללות התותחים משמש כפארק וכתצפית על כל העיר ברצלונה. אזור הבונקר פתוח למבקרים בכל שעות היום, שעות הכניסה למוזיאון משתנים והכניסה היא ללא עלות. דרכי הגעה: ניתן להגיע במונית, אך יש קווי אוטובוס שמגיעים עד למקום: קו 119 ו 22. ניתן להיעזר באפליקציית Moovit או באתר של רשות האוטובוסים והמטרו של ברצלונה TMB. כתובת: Carrer de Marià Labèrnia, s/n, 08032 Barcelona, España אתר אינטרנט: http://ajuntament.barcelona.cat/museuhistoria/ca/muhba-turo-de-la-rovira טלפון: 34932562122+













99 views0 comments
bottom of page