top of page
  • Writer's pictureEL Callejero

El Senado הסנאט

Updated: Nov 6, 2021

הסנאט הספרדי הוא הבית העליון ששייך לקורטס חנראלס, שהבית התחתון הוא קונגרס הנבחרים El Congreso de Los Diputados, בשונה מבית הנבחרים הסנאט מייצג את הקהילות האוטונומיות, הפרובינציות הערים הספרדיות כלומר את הטריטוריות. מבחינת ראשי המדינה, מלך ספרד הוא ראש המדינה, שנשיא המדינה כפוף תחת המלך, לאחר מכן ראש הממשלה, יושב ראש הפרלמנט, ותחתיו יושב ראש הסנאט.


הסנאט הוקם בתקופת המלוכה הספרדית ב 1834, תחת המלוכה של מריה כרטיסטינה דה בורבון ו שתי הסיציליות Riena María Cristina de Borbón - Dos Sicilias, שהייתה אשתו של פרננדו ה -7 מלך ספרד El Rey Fernando VII de España. הוקם תחת החוקה הספרדית של 1834, לאחר החלטה של המלכה להקים 2 רשויות נפרדות בקורטס חנראלס. חברי הפרוסרס El Estamentos de Los Próceres, היו חברי ומשפחות מלוכה שונות וקודמות בספרד. נשיאה הראשון היה חוסה מריה מוסקוסו דה אלטמירה אי קירוגה, קונדה דה פונטה (תואר אצולה שניתן על ידי המלכה איסבל השנייה) José María Moscoso de Altamira y Quiroga, Conde de Fontao.


בשנים 1845, 1856, 1869, 1876 הסנאט היה הראשות המחוקקת ובחוקה הספרדית באותם שנים ביחד עם הקונגרס (יחסי הכוחות היו שווים), למעט מקרים מיוחדים כמו בענייני הביטחון והצבא. במהלך הרפובליקה השנייה, הסנאט נדחק הצידה לאחר הצבעה שהיתה ב 27/10/1931, והתקבלה ברוב של 150 קולות לעומת 100 קולות, לאחר שאיבדו את השליטה, אנחל אוסוריו אי גאיירדו Ángel Ossorio y Gallardo חבר המפלגה השמרנית, האשים את חבריו למפלגה לאחר שפרשו מהפרלמנט ולא תמכו בו בכדי למנוע את ניצחונם של המפלגות הרפובליקנית והסוציאליסטית.

ב 28/12/1978 הסנאט הוקם מחדש, חברי הסנאט שייכים לאותם מפלגות פוליטיות של הקונגרס, ונבחרים על ידי הציבור בבחירות הכלליות של ראשות הממשלה ובחירת חברי הקונגרס שמתקיימות כל 4 שנים. בשונה מהקונגרס, מספרי חברי הסנאט הוא 265 (צריך רוב של 133 חברים).

הסנאט ממקומם מול גני סאבאטיני Jardines de Sabatini.








הסנאט פתוח לביקור לציבור הרחב, יש צורך בהרשמה מוקדמת דרך האתר האינטרנט: https://www.senado.es/web/conocersenado/elsenadoabresuspuertas/visitarsenado/solicitarvisita/index.html הזנת פרטים אישיים כולל דרכון, רצוי לקחת את הדרכון איתכם במידה ואתם מגיעים לביקור.

הכניסה ללא עלות, ומועברת על ידי מדריך בספרדית, אין הדרכה בעברית.

משך הביקור הוא שעה אחת, אך יכול להשתנות במידה ומתקיימת ישיבה באותו יום. אין ביקורים במהלך חודש אוגוסט, שבוע הסמנה סנטה Semana Santa שמתקיים בחודש אפריל, ועוד חגים מסויימים.

יש אפשרות לבקש הדרכה נגישה.

שעות הביקור:

יום שני - יום שישי : 13:00 - 10:00

יום שני - יום חמישי: 18:00 - 16:00

כתובת: Calle de Bailén, 3, 28013 Madrid, España

טלפון: 34900103038+



12 views0 comments
bottom of page