top of page
  • Writer's pictureEL Callejero

EL Congreso de Los Diputados קונגרס הנבחרים

Updated: Mar 19, 2022

קונגרס הנבחרים הספרדי או בית הנבחרים אחד מתוך שני בתים של הקורטס חנרלס Cortes Generales, בעברית האספה כלכלית ששייך לבית התחתון, המייצג את העם בפרלמנט. לעומת הבית העליון שהוא הסנאט - EL Senado מייצג באופן טריטוראלי. על אף היות בבית התחתון לקונגרס יש חשיבות יותר גבוה בספרד מאשר הסנאט שנמצא בבית העליון של הרשות המחוקקת, הפרלמנט משרת את העם, מחוקקים חוקים, אישור תקציבים ציבוריים. הקונגרס והסנאט מנוהלים תחת אותו תקנון של החוק. החוקה הספרדית נקבעה על פי חלוקת הסמכויות שקבע צ'ארלס לואיס דה סקונדרט מונטסקייה Charles Louis de Secondat Montesquieu (נודע בעיקר לפי תורת "הפרדת הרשויות", וכמי שכתב את "ספר החוקים", לפיו קיים הפרדת רשויות והסבר על סוגי השלטונות), חלוקה של הסמכויות: חוקה, ביצוע ושיפוט. חוקה מופקדת על ידי הקורטס חנרלס, ביצוע על ידי הקונגס, ושיפוט על ידי בתי המשפט לצדק.


ארמון הקונגרס או בשמו המלא El Palacio de Las Cortes, נמצא ליד פלאסה דה לאס קורטס Plaza de Las Cortes, בין הרחובות סן חרונימו Carrera de San Jerónimo ופלאסה דה לאס קורטס Plaza de Las Cortes עד לחיבור עם רחוב פראדו Paseo del Prado.


בתוך הכיכר מוצב פסל של מיגל דה סרוונטס, שעוצב על ידי הפסל אנטוניו סולה אי ייאנסאס Antonio Solá i Llansas , שהיה בכלל רעיון של חוסה נפוליאון בונאפרטה ב 1810, אך לא הוצג רשמית עד לשנת 1833, הפסל בכלל הוצב בשכונת בריו דה לאס לטראס El barrio de Las Letras ליד רחוב סרוונטס Calle de Cervantes, ששם היה ביתו. בשנת 2009 תחת השיפוצים שהחלו בכיכר, העובדים היו צריכים להוזיז את הפסל, לאחר המשך החפירות התגלתה תיבה מעופרת אטומה לחלוטין שהיתה כמו קפסולת זמן, בתוך התיבה היו חלקי קבורה משנת 1834, תמונות ודיוקנים של כמה אמנים, העתק של נאום המלכה שפותחת את שערי הקורטס חנרלס ביולי 1834, העתקים של כתבי עיתונות, העתקים של דון קיחוטה, מטבעות ומדליות, לוח שנה ומדריך לתיירים במדריד של 1834. הציוד הוצג בתערוכה בבית הדואר הראשי שבכיכר סול בשנת 2010.


הפסל של סרוונטס שנמצא בפלאסה דה לאס קורטס Plaza de Las Cortes.


מבנה הקונגרס הוקם בשנת 1843, שלפניו היה ממוקם מנזר רוח הקודש Convento del Espíritu Santo, של אנשי הדת Clérigos regulares menores, שנשרף קליל בשנת 1823, עם עלייתה לשלטון של המלכה איסבל ה 2 Reina Isabel II de España בשנת 1834 הממשל בראשות מפלגת מודרדו El Partido Moderado והנשיא פרנסיסקו מרטינס דה לה רוסה Francisco Martínez de La Rosa, החליטו לבצע את הישיבות שלהם בתוך המנזר, לאחר עלייתה לשלטון של מפלגת הפרוגרסיסטים El Partido Progresista, הוחלט לבנות מבנה חדש בוא יתקיימו ישיבות הקונגרס. נבנה על ידי האדריכל נארסיסו פאסקואל קולומר Narciso Pascual Colomer ב 10/10/1843 והתסיים ב 31/10/1850 ונחנך על ידי המלכה איסבל ה 2, במשך 7 השנים של הבנייה חברי הפרלמנט ערכו את הישיבות באולם הנשפים בתאטרון המלכותי של מדריד Teatro Real de Madrid. בכניסה הראשית של המבנה מוצבים שני פסלים גדולים של אריות ששומרים על הכניסה לבית הקונגרס. חברי קונגרס נכנסים כיום דרך כניסה צדדית, הכניסה הראשית נפתחת רק כאשר מלך ספרד מגיע לביקור רשמי בקונגרס. כתובת: Carrera de S. Jerónimo, s/n, 28071 Madrid, España טלפון: 34913906000+ אתר אינטרנט: http://www.congreso.es/portal/page/portal/Congreso/Congreso







27 views0 comments
bottom of page