top of page
  • Writer's pictureEL Callejero

Casa de Campo קאסה דה קאמפו

Updated: Mar 19, 2022

קאסה דה קאמפו או בתרגום לעברית "בית כפרי", הינו פארק ציבורי במדריד באזור המערבי של העיר, בשכונת קאסה דה קאמפו, באזור המחוזי Moncloa - Aravaca, ממזרח הפארק גובל עם העיר Pozuela de Alarcón ושכונת לה לטינה שבדרום העיר מדריד, ומשתרע על 17,226 דונם.

מקור השם מבית כפרי שהיה בתקופת הרנסאנס, שהיה רכוש של המלוכה הספרדית ואף שימש לאזור הצייד. לאחר החלפת השלטון בספרד בתקופת הרפובליקה השנייה, ב 01/05/1931 הפך לפארק ציבורי.



מרבית האזור הרחב של הפארק מכוסה בעצים ומדשאות, אך ישנו גם אגם שנקרא Lago de la Casa de Campo, שנבנה ב 1560 על ידי האדריכלים פייר יאסן (Pierre Jasen) ו אדריאן ואן דר מולר (Adrian Van der Müller) במסגרת פרויקט הגינון של המלך פליפה ה 2 (Felipe II) שהזמין מהאדריכל הספרדי חואן באוטיסטה דה טולדו (Juan Bautista de Toledo) לצורך מיזוג וחיבור האתר המלכותי. בשנת 1562 החל פרוייקט הגינון האדריכל חואן באוטיסטה דה טולדו, לאחר שמלך ספרד פליפה ה 2, רכש את המבנה ארמון וורגס (Palacio de Los Vergas), שישמש כאתר מלכותי בפארק. מלבד השטח הציבורי של הפארק, קיימות מספר אטרקציות כמו: פארק השעשועים של מדריד, גן החיות והאקווריום של מדריד, הרכבל (מחבר בין פארק דל אואסטה Parque del oeste וריו מאנסנרס Río Manzanares), IFEMA (Instituación Ferial de Madrid) מרכז הקונגרסים של מדריד, מדריד ארנה (Madrid Arena) היכל הספורט והאירועים, ונטה דל באטן Venta del Batán שהיה מיועד לאיכלוס השוורים לפני האירועים שהיו בעיר.


132 views0 comments
bottom of page